דף הבית / מיתוג ופרסום / חנוך רידר מסביר איך הופכים מותג מקומי לבינלאומי

חנוך רידר מסביר איך הופכים מותג מקומי לבינלאומי

הצלחה עסקית בישראל עשויה לספק נחת רבה וגם רווחים נאים לבעלי העסק, אבל כדי להצליח בקנה מידה גדול באמת כדאי לפנות גם לשוק הבינלאומי. בימינו קל יחסית לעשות זאת, בזכות הטכנולוגיות השונות שמקצרות מרחקים גאוגרפיים ובעצם מבטלות אותם, וגם הידע הרב שהצטבר בכל הקשור להפיכת מותג מקומי לשם בינלאומי מוכר מסייע לכל מי שרוצה לנסות לקפוץ לבריכה של הגדולים. הבעלים לשעבר של רשת איל מקיאג', שהחלה כגרסה ישראלית למותג בינלאומי אבל עד מהרה הפכה לרשת משגשגת בפני עצמה, חנוך רידר, מסביר מהם הדגשים העיקריים הדרך להפוך למותגים בינלאומיים נוצצים.

איך בונים מותג מנצח?

ישראל היא אולי מדינה קטנה, "חצי סיכה על מפת העולם", אבל גם כך ישנם כמה וכמה מותגים מקומיים שעשו חיל גם מעבר לים – סודה סטרים, רב בריח, נטפים, SABON, טבע נאות, AHAVA, טבעול, ארומה אספרסו בר ויש עוד.

המכנה המשותף לכל החברות הנ"ל הוא שקודם כל הן השכילו ליצור בסיס איתן כאן בארץ, וזוהי גם ההמלצה הראשונה של חנוך רידר: לפני שכובשים את העולם, כדאי להרשים את הישראלים. הדרך לבניית מותג מנצח כוללת בידול משמעותי שלו מהמתחרים (בין אם על בסיס מחיר אטרקטיבי באמת, בין אם על בסיס מוצרים ייחודיים ובין אם על בסיס הצמדת ערכים נחשקים לפריטים כפי שלמשל השכילה לעשות טבע נאות שמיתגה את עצמה ככזו שדואגת באמת לרגליים שלנו, וגם הזכירה לנו שאנחנו הכי יפים כשנוח לנו), יצירת שפה עיצובית שתזוהה עם המותג (כלומר גם עם העסק וגם עם המוצרים שלו, כך שהלקוח יוכל למצוא אתכם בקלות ומיד לדעת שצפויה לו עסקה משתלמת) והגדרת הערכים החשובים שהעסק מעניק ללקוחות (למשל נוחות כשמדובר בנעליים, רעננות כשמדובר בסודה סטרים, איכות חיים כשמדובר ב-SABON וכו').

למה חנוך רידר ממליץ על התרחבות הדרגתית לחו"ל?

לעסקים שמרגישים כי מיצו את השוק הישראלי, וכי כדי להתפתח באמת, למצות את מלוא הפוטנציאל של העסק ולהרוויח סכומי כסף משמעותיים, כדאי להתרחב לחו"ל ממליץ חנוך רידר לבצע את ההתרחבות באופן הדרגתי.

פתיחת מספר רב של סניפים בבת אחת, ובפרט אם הם במדינות שונות, עלולה להתגלות כטעות קשה. ראשית, מדובר בהשקעה כספית עצומה, שלרוב מחייבת גיוס הון ממקורות שונים ובעצם יוצרת תלות בהם כמו גם מהווה פוטנציאל להסתבכות. בנוסף, כשפותחים סניפים רבים בבת אחת קשה עד בלתי אפשרי לפקח על כל אחד מהם ולוודא שהוא מתנהל בהתאם לערכי המותג וממצה את הפוטנציאל שלו. בנוסף, גם כשישנו ידע רחב היקף לגבי שוק כזה או אחר, רק כשפותחים סניף ומתחילים לנהל אותו בפועל מגלים פרטים רלוונטיים רבים וכמעט תמיד יש טעויות ראשוניות שיש לתקן תוך כדי תנועה – ועדיף לתקן במקום אחד או שניים ולא בעשרות מקומות.

למצוא את השותפים המתאימים

עוד המלצה חשובה לקראת הפיכת מותג מקומי לשם בינלאומי ופתיחת סניפים במדינות שונות מעבר לים היא לחבור אל שותפים עסקיים איכותיים שמעניקים ערך מוסף אמיתי לשותפות ובפרט יסייעו לכם לבצע את ההתרחבות בצורה הנכונה והחכמה ביותר, על סמך היכרות עמוקה עם השוק אליו אתם שואפים להתרחב.

בהקשר זה מדגיש חנוך רידר ששותפות עסקית היא כמעט כמו זוגיות, ואולי אפילו לא כמעט – כך שכדאי להקדיש את מלוא תשומת הלב והזמן לבחירה הכי נכונה של השותפים לדרך ולקפיצת המדרגה, ולא רק מתוך מחשבה על ההתרחבות בהווה אלא גם מתוך התבוננות לטווח הארוך יותר.

 

אולי תאהבו גם

קידום ושיווק ברשתות חברתיות – איזה רשתות עובדות הכי טוב?

קידום העסק שלכם ושיווקו ברשתות החברתיות בישראל ובעולם זה מהלך נבון שכדאי לבצע בהקדם האפשרי. …