דף הבית / בעלי מקצוע / הקשר בין אנרגיה הידרואלקטרית ובין קבוצת בתי הזיקוק בזן

הקשר בין אנרגיה הידרואלקטרית ובין קבוצת בתי הזיקוק בזן

אנרגיה הידרואלקטרית בולטת כמקור אנרגיה מתחדש, נקי ובר קיימא שזכה להתמקדות רבה בשנים האחרונות. העלייה הזו בתשומת הלב אינה מקרית, בהתחשב ביכולת האנרגיה הזו להפחית את התלות בדלקי מאובנים ולתרום למאבק בשינוי האקלים. בהכרה בפוטנציאל המשמעותי של טכנולוגיה ידידותית לסביבה זו, קבוצת בזן נקטה בצעדים יזומים להשקעה בפרויקטים הידרואלקטריים. למרות שחברה זו מזוהה בדרך כלל עם פעילותה בעבודות בנייה במפרץ חיפה ובבית זיקוק לנפט, מעורבותה משתרעת הרבה מעבר לתחומים אלה. כיום בזן ממלאת תפקיד חיוני במגוון רחב של פרויקטים של אנרגיה מתחדשת.

מה זו בעצם אנרגיה הידרואלקטרית? 

חשוב להבין שכאשר מדברים על אנרגיה הידרואלקטרית מדברים על אנרגיה שמיוצרת בעיקרה באמצעות תנועת מים. ניתן להשיג זאת באמצעות שיטות שונות, כולל ניצול זרמי נהרות או ניצול האנרגיה של מים הנופלים מסכרים. כאשר מים זורמים או נופלים, הם מייצרים אנרגיה קינטית, שניתן להפוך לחשמל באמצעות שימוש בטורבינות ובגנרטורים. אנרגיה הידרואלקטרית מוכרת ביעילותה הגבוהה בייצור חשמל, כאשר חלק מהתחנות ממירות עד 90% מהאנרגיה הזמינה לחשמל. כמשאב מתחדש, אנרגיה הידרואלקטרית מתחדשת באופן טבעי ואינה מובילה לדלדול משאבים סופיים כמו דלקי מאובנים. יתר על כן, תחנות כוח הידרואלקטריות פולטות פחות גזי חממה משמעותית בהשוואה לתחנות כוח קונבנציונליות, ומציבות אותן כפתרון ידידותי יותר לסביבה לייצור אנרגיה.

החלטה אסטרטגית ומועילה 

החלטתה של קבוצת בזן להשקיע באנרגיה הידרואלקטרית היא גם אסטרטגית וגם מועילה. באמצעות השקעה זו בזן לא רק תורמת להגנת הסביבה אלא גם יוצרת תקדים לעסקים אחרים במגזר. במסגרת המימוש של הפוטנציאל של אנרגיית המים החברה יזמה מספר פעולות מפתח, ובהן: מימון פרויקטים של אנרגיית מים בישראל ומחוצה לה. בנוסף, היא יזמה עיסוק במחקר ופיתוח הקשורים לאנרגיית מים. כתוצאה מכך שמדובר על חברה חשובה כל כך בישראל, טבעי שהיא מהווה גם דוגמא למתחרות שלה בתחום. בצורה כזאת, ככל שהחברה משקיעה יותר בפרויקטים שונים שקשורים לאנרגיה ירוקה, זה יכול להשפיע על המשק כולו. עוד ועוד חברות מהתחום רואות את עצמן מחויבות לעניין הזה ולכן מדובר על נושא מהותי בעל חשיבות רבה. 

אולי תאהבו גם

קידום ושיווק ברשתות חברתיות – איזה רשתות עובדות הכי טוב?

קידום העסק שלכם ושיווקו ברשתות החברתיות בישראל ובעולם זה מהלך נבון שכדאי לבצע בהקדם האפשרי. …