דף הבית / כללי / משיכת כספי פיצויים – האם כדאי?

משיכת כספי פיצויים – האם כדאי?

על פי החוק הישראלי, כל מעסיק חייב להפריש מידי חודש כספי פיצויים עבור העובד. כאשר עובד שכיר מפוטר, או במקרים מסויימים גם כאשר הוא מתפטר, הוא יכול לקבל את כספי הפיצויים הללו. במיוחד אם מדובר בעבודה בה עבד אותו שכיר במשך שנים רבות מאוד, כספי הפיצויים יכולים להגיע לגובה משמעותי ולכן לפני שממהרים להגיש בקשה עבור משיכת כספי פיצויים, יש לבחון את כל הנתונים אשר יאפשרו לכם להגיע להחלטה נכונה וחכמה יותר מבחינה פיננסית ולקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים אשר יכולים להשפיע על ההחלטה אותה תקבלו.

אז האם כדאי לבצע משיכת כספי פיצויים או האם להשאירם במקום? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

האם תצטרכו לשלם מס?

אחד השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר עומדים לבקש משיכת כספי פיצויים הוא האם תצטרכו לשלם מס על המשיכה. החוק מגדיר את הסכומים אשר עליהם לא יחולו תשלומי מס, כאשר במשיכה של סכומים גבוהים יחול תשלום מס הכנסה בעת המשיכה.

יחד עם זאת, ישנם מקרים אשר יכולים לזכות את האדם מתשלום מס בשל עניינים אישיים, מצב משפחתי, מקום מגורים או אפילו תקנות לשעת חירום כמו בתקופות מלחמה או וירוס הקורונה. חשוב להיות מעודכנים בתקנות הללו ובמידה ומגיע לכם פטור מלא או חלקי, לקבל בהתאמה לכך את ההחלטה האם למשוך את הכספים, ואם כן – האם למשוך את כולם או רק חלק מהם.

האם ניתן להמשיך להפקיד כספים ולהגדיל את החסכון?

בהחלט כן. במידה ובתוך שנה מיום הפסקת העבודה השכיר עובר למקום עבודה חדש, הוא יכול להמשיך להפקיד את הכספים באותה קרן ולהמשיך להגדיל את החסכון שלו. כמובן, לפני שעושים זאת כדאי לבחון את התנאים של הקרן כמו דמי הניהול והתשואות, ולקבל החלטה האם להשאיר שם את הכספים ולהמשיך בהפקדות, האם להפקיד בקרן חדשה או האם להעביר גם את הכספים הללו למקום אחר בו הם יוכלו להביא לבעליהם תשואה גבוהה יותר וליצור חסכון משמעותי שישמש את האדם בעתיד ובעת הצורך.

אולי תאהבו גם

קידום ושיווק ברשתות חברתיות – איזה רשתות עובדות הכי טוב?

קידום העסק שלכם ושיווקו ברשתות החברתיות בישראל ובעולם זה מהלך נבון שכדאי לבצע בהקדם האפשרי. …