דף הבית / בעלי מקצוע / מהי בקשה לצו קיום צוואה ואילו מסמכים מוגשים איתה?

מהי בקשה לצו קיום צוואה ואילו מסמכים מוגשים איתה?

צוואה היא הדרך המקובלת להבטיח שהרכוש שצברנו במהלך חיינו יחולק בין יקירינו בדרך הנכונה ביותר מבחינתנו. קיומה של צוואה לא מבטיח באופן אוטומטי כי הרכוש אכן יחולק כפי שאכן נכתב בה – על-מנת שכך יקרה יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה.

למי מגישים את הבקשה?

בקשה לצו קיום צוואה מוגשת לרשם לענייני ירושה – גוף השייך למשרד המשפטים. רק מי שמופיע בצוואה כזכאי רשאי להגיש בקשה זו. ניתן להגיש בקשה זו באופן מקוון וזאת בתנאי שהצוואה המקורית נמצאת בידיו של מגיש הבקשה או אם היא הופקדה מראש אצל הרשם. מקרה נוסף שבו ניתן להגיש בקשה מקוונת הוא אם ישנה החלטה של בימ"ש לענייני משפחה לפיה ניתן להוכיח את הצוואה גם באמצעות העתק שלה. בשאר המצבים הבקשה תישלח בדואר או תימסר ידנית במשרדי הרשם במחוז הרלוונטי (בהתאם למקום פטירת מותיר הצוואה).

אילו מסמכים יש לצרף אל בקשה לצו קיום צוואה?

על-מנת שלא לעכב את תהליך אישור הצוואה והוצאתה לפועל, יש להקפיד לצרף לבקשה לקיומה של צוואה את כל המסמכים הנדרשים: הצוואה המקורית, תעודת הפטירה של רושם הצוואה, תעודות פטירה של כל מי שמופיע בצוואה כזכאי וכבר אינו בין החיים (או הוכחה מקובלת אחרת למוות), אישור כי נשלחו הודעות בדואר רשום או נמסרו באופן אישי לידי הרשומים כזכאים בצוואה, וכן אישור על תשלום האגרה הרלוונטית (כולל דמי הפרסום הנדרשים, שכן כל בקשה שכזו מפורסמת ברשומות ובעיתון על-מנת שמי שרוצה להתנגד לקיומה של הצוואה יוכל לעשות זאת).

אם ישנם זכאים אשר ויתרו על חלקם בירושה, יש לצרף תצהיר הסתלקות. כל מסמך מוגש ב-4 עותקים (אלא אם כן מוגשת בקשה מקוונת לצו קיום צוואה).

תהליך אישור הבקשה

לאחר הגשת בקשה לצו קיום צוואה ידון בה האפוטרופוס הכללי. אם אין התנגדויות להוצאתה לפועל של הצוואה, יקבלו מגישי הבקשה את האישור על כך שהיא תקפה מהרשם לענייני ירושה ויוכלו לממש את זכויותיהם. אם מוגשות התנגדויות, מועבר התיק לבימ"ש לענייני משפחה, שידון בהן ויחליט כיצד לנהוג לגבי הצוואה.

אולי תאהבו גם

קידום ושיווק ברשתות חברתיות – איזה רשתות עובדות הכי טוב?

קידום העסק שלכם ושיווקו ברשתות החברתיות בישראל ובעולם זה מהלך נבון שכדאי לבצע בהקדם האפשרי. …