דף הבית / כללי / חקירה במשטרה – תחילתו של הליך פלילי

חקירה במשטרה – תחילתו של הליך פלילי

אם כבר עברתם חקירה במשטרה בעבר, אתם בוודאי זוכרים אותה. זה אף פעם לא נעים, ותמיד משאיר טעם צורם בפה. אם חוקרים אתכם, כנראה שחושדים בכם,
ובין אם אתם אשמים ובין אם לא, הרי שלהיות מואשמים ותחת חשדות זה אף פעם לא נעים.

מאמר קצר זה יכין אתכם לקראת האירוע, או לקראת דחיית האירוע, שכן רבים בוחרים לשתף פעולה עם לוח הזמנים של המשטרה לפני שהם מתייעצים עם עורך דין פלילי, וחבל. העצה הראשונה שניתן לכם כאן זה כי חשוב מאוד לפנות לאיש מקצוע לפני שאתם מגיעים לחקירה משטרתית, בין אם כעדים ובין אם כחשודים.

המלצות על חקירה במשטרה

מוטב להתכונן מראש לקראת חקירה במשטרה, אפילו אם אתם "רק" עדים במקרה, שכן דברים יכולים להתהפך בין רגע, ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה משפטית בעתיד. עוד לפני כן, הלחץ והסטרס שנוצרים מהחקירה גדולים למדי, ומוטב להיות מוכנים, לדעת מה קורה, ואז לשמור על קור רוח ושלווה.

  1. זכות השתיקה – זה לא תמיד דבר טוב, לשתוק. לפעמים זה דווקא יכול לשחק נגדך, וזו אחת הסיבות שמוטב להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני החקירה.
  2. וויתור על זכויות – כשאתם ניגשים לחקירה משטרתית מבלי להיוועץ לפני כן עם עורך דין לא תוכלו לטעון לדבר בדיעבד, ותחשבו כמי שוויתר על זכותו.
  3. תמיד תשאלו למה – אם מזמינים אתכם לחקירה במשטרה, תשאלו למה! אם אתם מתבקשים לתת טביעות אצבע ולהצטלם, הרי שאתם נחקרים כחשודים לכל דבר ועניין.

שומעים אותך, ורואים אותך

  1. אתם בחקירה תמיד – ברגע שאתם בשטח של תחנת משטרה, אתם כבר תחת חקירה, וסביר להניח שמישהו שומע אתכם, אתם מוקלטים ומצולמים, אז לא לפלוט מידע מיותר.
  2. אתם יכולים לדרוש ייעוץ משפטי – ולהתעקש שעורך דין יהיה נוכח בתחנת המשטרה או לפחות לבצע שיחת טלפון ארוכה ככל שתהיה לייעוץ משפטי עם עורך הדין במידה והוא לא יכול להגיע לתחנה.
  3. זכרו את כל פרטי החקירה – רשמו ותעדו הכול מהכול בחקירה במשטרה, כי זה ישמש אתכם בהמשך להסביר לעורך הדין מה קרה בדיוק ומה נאמר ולא נאמר.

אולי תאהבו גם

קידום ושיווק ברשתות חברתיות – איזה רשתות עובדות הכי טוב?

קידום העסק שלכם ושיווקו ברשתות החברתיות בישראל ובעולם זה מהלך נבון שכדאי לבצע בהקדם האפשרי. …