דף הבית / בעלי מקצוע / תכנון פרישה חכם

תכנון פרישה חכם

היציאה לפנסיה היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחיים של כל אדם. השינוי שמתחולל משפיע מאוד גם על ההתנהלות היומיומית, גם בהיבט הרגשי וכמובן גם מבחינה כלכלית. כשאין יותר הכנסה שוטפת מעבודה, ומצד שני האדם יודע שהוא עשוי לחיות עוד שניים שלושה עשורים, ורוצה כמובן למצות אותם, נדרשת היערכות מושכלת ומדויקת כדי להגיע לנקודת הזמן הזו עם מספיק משאבים כספיים.

מתי כדאי להתחיל לתכנן את הפרישה?

תכנון פרישה הוא סדרת פעולות שמטרתה להבטיח חיים נוחים גם בגיל השלישי ואחרי היציאה משוק התעסוקה. תכנון פרישה חכם מתחיל כבר בסביבות גיל 50-55, כדי שכל הצעדים שננקטים יבואו לידי ביטוי מלא – דבר שמחייב זמן מספיק בחלק מהמקרים.

אצל מי שמתקרב לגיל הפרישה ועדיין לא ביצע תכנון מקצועי – מדובר בצורך חיוני ואפילו דחוף.

מה כולל תכנון הפרישה?

הבסיס של תכנון פרישה מקצועי הוא מיפוי מדויק ומפורט של הנכסים, של ההתחייבויות ושל הצרכים בהווה ואחרי היציאה לפנסיה. בהקשר זה חשוב להבין שהחיסכון הפנסיוני של כל אדם – בין אם הוא בקרן פנסיה, בקופת גמל או בביטוח מנהלים – הוא אחד הנכסים המשמעותיים ביותר, כמעט כמו דירה, ולכן חשוב להקדיש לו את מלוא תשומת הלב.

כמו כן נבחנים חסכונות אחרים, כדי להפיק תועלת מרבית מהכסף הקיים. עוד דגש חשוב במסגרת התכנון הוא בדיקת כל הביטוחים הקיימים ובפרט ביטוח החיים. במידת הצורך נבחנות גם הצעות לפרישה מוקדמת – ישנם מקומות עבודה שמעודדים פרישת עובדים מבוגרים עוד לפני הגיל הרשמי. זוהי כמובן סוגיה שאינה רק כלכלית, אבל חשוב קודם כל להבין מהו הרווח הצפוי מהיענות להצעה.

צמצום חבות המס

עוד מרכיב חשוב של תכנון פרישה חכם הוא צמצום הסכומים שאותם ישלם האדם למדינה בעקבות היציאה לפנסיה ומיצוי הנכסים שבידיו. כדאי לדעת שיש לא מעט דרכים לקבל פטור ממס על פעולות הקשורות לחיסכון הפנסיוני ולחסכונות אחרים (למשל קופת גמל להשקעה), וכדאי כמובן לנצל אותן.

בנוסף נלקחת בחשבון במסגרת התכנון המקיף והיסודי המחויבות לרווחת בן/בת הזוג והילדים – כך שבשורה התחתונה המשפחה כולה תיהנה מרמת החיים הרצויה וגם מראש שקט באמת לקראת השינוי הדרמטי.

אולי תאהבו גם

קידום ושיווק ברשתות חברתיות – איזה רשתות עובדות הכי טוב?

קידום העסק שלכם ושיווקו ברשתות החברתיות בישראל ובעולם זה מהלך נבון שכדאי לבצע בהקדם האפשרי. …